تحولات سیاسی سوریه/

تاکید المعلم بر ایستادگی سوریه در برابر توطئه ها/ مخالفت اردنی ها با برگزاری کنفرانس ضد سوری

تاکید المعلم بر ایستادگی سوریه در برابر توطئه ها/ مخالفت اردنی ها با برگزاری کنفرانس ضد سوری

تاکید وزیر امور خارجه سوریه بر ایستادگی دولت و ملت این کشوردر برابر توطئه جهانی و برگزاری تظاهرات احزاب اردنی در محکومیت برگزاری کنفرانس موسوم به دوستان سوریه در امان از جمله خبرهای سیاسی مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه کشورش مصمم است در برابر هر فشاری ایستادگی کند، از نقش احزاب ملی در مقابله باخطرهایی که کشور را تهدید می کند، قدردانی کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: بحرانی که سوریه شاهد آن است، نتیجه توطئه بین المللی و منطقه ای علیه این کشور است. وزیر امور خارجه سوریه در پایان تنها، گزینه پیش روی این کشور را  پیروزی عنوان کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: طیفها و احزاب ملی اردن با برگزاری چند تظاهرات، نارضایتی خود را از برگزاری کنفرانس موسوم به "کنفرانس دوستان سوریه" در خاک این کشور اعلام کردند.

این احزاب و طیفها در جریان تظاهرات خود، پرچمهای سوریه و اردن را بر افراشتند و شعارهایی را در تایید ایستادگی ملت، دولت و ارتش سوریه سر دادند. نیروهای ملی و اتحادیه کمونیستهای اردن نیز با صدور چند بیانیه، برگزاری این کنفرانس را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان برگزاری این کنفرانس را اقدامی در راستای وارد کردن اردن در بحران سوریه توصیف کردند و این مسئله را مخالف منافع ملی اردن در خصوص برقراری رابطه برادری و دوستی با سوریه دانستند.

از سوی دیگر یک شبکه وابسته به گروههای تروریستی نیز ادعا کرد که چندین انفجار دمشق را به لرزه درآورده است. گفتنی است هنوز صحت این ادعا از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

کد خبر 2061255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha